Aankomst in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Boekhorst - WaarBenJij.nu Aankomst in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Boekhorst - WaarBenJij.nu

Aankomst in Londen

Door: Michelle te Boekhorst

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Voor een lange tijd was ik opzoek naar een stage in het buitenland, na heel veel brieven en mails te hebben verstuurd had ik uiteindelijk een plek gevonden in Londen. Ik was natuurlijk ongelofelijk blij, er restte echter nog een ding te regelen, toestemming van mijn school. Die was natuurlijk gesloten i.v.m. krokusvakantie(zucht). Maandag 2 maart ben ik gelijk naar school geweest en dinsdag kwam eindelijk het verlossende woord, (voorlopige) toestemming. Pfoe eindelijk, ik een ticket boeken en vloog vrijdag al, ik had dus woensdag en donderdag om 5 maanden lang in koffers te proppen. Gelukkig had ik al een kamer en mag ik bij vrienden verblijven, dat was een zorg minder.
Voordat ik het wist was het vrijdag en stond ik op het perron in Assen waar me ouders en me vriend me hebben afgezet op de trein naar Schiphol.
Gelukkig verliep de reis verder goed, op het feit na dat ik 2 grote koffers mee moest sjouwen de trein in, de trein uit over heel Schiphol en in Londen ook weer 2 koffers in en uit de trein mee moest nemen.
Ik voelde me opeens heel alleen, moest alles alleen doen. Gelukkig kwam ik een aardige Nederlandse vrouw tegen in de wachtruimte en zij moest dezelfde trein als mij hebben en een halte verder uitstappen.
Ik had dus een reismaatje.
Eenmaal aangekomen haalde Didi (waar ik bij woon) me op bij Clapham Junction, ze had gezegd ik zie je bij de uitgang, prima makkelijk te doen,dacht ik. Er waren namelijk 3 uitgangen! Uiteindelijk hebben we elkaar gevonden en konden we richting huis. Het is een prachtig huis, ik heb een hele fijne en ruime kamer en heerlijk, groot en vooral lekker zacht bed! Ik slaap als een baby.
Vrijdagmiddag was het gelijk druk Didi's oudste dochter Ella werd 18 en had 's avonds een feestje. Ella was snel thuis en elkaar na 5 jaar weer zien was heel leuk.
Samen hebben we voor mij gelijk een oyster card (ov kaart voor Londen) opgehaald en er wat geld opgezet.
Anna de jongste dochter was bijna vrij en samen met Didi heb ik der opgehaald van school, ik wil steeds aan de verkeerde kant van de auto instappen, dus dat is nog even wennen.
Verder snap ik niet hoe mensen hier kunnen rijden, niet alleen rijden ze links, de straten zijn smal en aan beiden kant mag geparkeerd worden.
Het is dus constant een ander voorlaten gaan of zelf eerst gaan, het verbazingwekkende als Nederlander is dan weer wel dat ze in het verkeer heel rustig en beleefd zijn.
Daarnaast rijden ze ook allemaal in grote en dure auto's, ik ben gisteren maar gestopt met tellen hoeveel jaguars, Porsches etc. ik zie, want het heeft geen zin.
Vrijdag avond was Ella's verjaardag, ik werd opgehaald door een familievriend en samen met hem, zijn dochter en een vriendin van de dochter reden we naar het hotel waar het feestje was.
Het was een waanzinnig feest, hele mooie decoraties, leuke muziek en hele lieve mensen die allemaal heel geïnteresseerd waren.
Gisteren (zaterdag) heb ik de metro gepakt naar mijn stage plek en die snel gevonden, super makkelijk een lijn niet eens overstappen gewoon instappen en blijven zitten tot embankment.
Recht tegenover mijn stage is de London eye en daar vlakbij is the Big Ben, het parlement en Westminster abbey. Daarna ben ik nog doorgelopen naar Trafalgar Square, een beetje verdwaald en in chinatown uitgekomen, toen bordjes gevonden waar de richting opstond voor Buckingham Palace, de weg erheen zat dus aan de andere kant van Trafalgar square (oeps). De lange weg erheen herkende ik gelijk van het huwelijk van William & Kate. Langs het St. James's park gelopen naar het paleis, het is een mooi paleis, maar viel eerlijk gezegd een beetje tegen. Op tv lijkt het zoveel groter. Helemaal uitgeput van al het lopen heb ik een ijsje gehaald en ben ik met de metro(met een succesvolle overstap) terug gegaan naar Fulham (de wijk of borough waar ik woon).
Na deze leuke, lange, actieve dag besefte ik wel dat ik echt alleen was, het gaf een hele vrijheid lekker kiezen wat ik wilde doen, waar ik heen wou, maar alleen is toch maar alleen...
Gelukkig komen Didi en de meiden vandaag thuis en begint morgen het (echte) leven, waarin ik van maandag tot en met vrijdag werk tussen 9 en 6.
Dit is mijn avontuur tot nu toe, ik ben benieuwd naar de rest en zal jullie op de hoogte houden.

Love from London, England. X

  • 08 Maart 2015 - 17:51

    Jayne Jackson:

    Hi Michelle, so far you have got around London pretty good. Never feel alone the people are very friendly and willing to help you. I wish you all the best in your new adventure. You will do well :) .I look forward to hearing more of your journey and seeing you in Holland. God Bless xx

  • 11 Maart 2015 - 05:55

    Lucy Engelsman:

    Hey michelle,

    Ik heb je verslag snel gelezen , en vind het allemaal geweldig stoer!
    Hartstikke leuk dat we mee kunnen lezen en dus ook genieten.
    Succes in het prachtige Londen

    Luus

  • 11 Maart 2015 - 17:45

    Papa En Mama:

    Heel leuk dat je dit doet kunnen de thuis blijvers ook genieten. van Londen.
    Dikke kus from Us

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Voor mijn studie HBO-Rechten ga ik 5 maanden lang stage lopen in Londen, bij Liberal International. Ik zal aan de slag gaan op de afdeling mensenrechten. Naast mijn stage wil ik zoveel mogelijk in en Londen zien en beleven en wil jullie via deze manier op de hoogte houden :)

Actief sinds 08 Maart 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 3367

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 15 Augustus 2015

stage in Londen

Landen bezocht: