1e stage week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Boekhorst - WaarBenJij.nu 1e stage week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Michelle Boekhorst - WaarBenJij.nu

1e stage week

Door: Michelle te Boekhorst

Blijf op de hoogte en volg Michelle

13 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dus de eerste week zit er alweer op en nogmaals blijkt het gezegde ''time flies when you are having fun'' helemaal waar!
Deze week heb ik mijn eerste stageweek gehad en het was absoluut niet wat ik ervan had verwacht, het was juist veel beter :D wat alleen maar een goed teken is lijkt me!
Maandagochtend ging ik op tijd weg en kwam ik achter de eerste ''harde'' waarheid van Londen, mensen komen van tevoren met tips en do's en don'ts
eentje daarvan was neem tijdens de spits NIET de ''tube''.
Maar goed mijn stage begint om 9 uur dus ja dan moet je wel tijdens de spits. Als je denkt dat bus 15 naar Zernike altijd vol zit, dan kan ik je vertellen dat je nog niks hebt meegemaakt in je leven! De tube zit al prop en propvol in de zin dat mensen echt letterlijk(!) met hun gezicht tegen het raam aanzaten, het is gewoon geen grap en dan proppen nog meer mensen zich erbij in!
Ik heb twee tubes voorbij laten gaan het toen, maar opgegeven en toch mezelf in de eerst volgende gepropt, de metrolijn die ik moet hebben (districtline) die vertakt helaas.
Dit betekent dat je constant heel erg goed op moet letten of je wel de metrolijn hebt in de goede richting en ja hoor just my luck, ik zat dus wel in de metro, maar de verkeerde richting ik ben tot het laatste maximale station blijven zitten en overgestapt en moest mezelf nogmaals in een wagon wurmen!
Maar het is allemaal uiteindelijk gelukt en ik was om 10 voor 9 op stage, super netjes op tijd, toch? als je om 9 uur begint.
Lekker Nederlands ook dat op tijd zijn.
De eerste werknemer kwam helaas pas om half 10 opdagen en dit blijkt heel normaal te zijn, in ieder geval op mijn stageplek.
Maar goed ik was dus tussen 10 voor 9 en half 10 behoorlijk in de war of mijn stageplek überhaupt nog wel bestond in de zin van of ze wel op zouden komen dagen?
Gelukkig was mijn eerste dag verder wel heel aangenaam, ik had gelijk even een gesprek met de "baas" van het kantoor en die legde me al uit dat de sfeer heel informeel is en aangezien niemand op kantoor een ochtendmens is (ik ook niet) en beginnen ze dus later en eindigen ze ook later.
Daarnaast is het dragen van businessoutfit ook niet verplicht of nodig.
Lekker informeel, zodra meer formaliteit nodig is wordt dit doorgegeven.
De rest van de week hebben we mijn plan uitgewerkt en heb ik naast mijn hele stageplan want ik mag zelf bepalen wat ik daar wil doen, dus heb ook zelf het plan bedacht en ingericht, werkzaamheden verricht voor het secretariaat ( ik werk dus op het secretariaat van LI(Liberal International)) Volgende week is er namelijk een bijeenkomst van the Bureau(lees: andere afdeling van LI) op Oxford en er moeten korte omschrijvingen worden gemaakt bij alle foto's zodat alle parlementariërs, Europese parlementariërs en voormalig ministers weten wie wie ook alweer is en wat ze ook alweer hebben gedaan, eigenlijk best wel heel erg een klusje voor ''de stagair'' alleen ik vind het best wel leuk, want ik ken nu alle leden wel en dat zijn er aardig wat, ook zeker hele belangrijke personen zoals baronessen en lords, ja dat zijn mensen die onderscheiden zijn door Queen Elizabeth!
Verder is het gewoon heel druk op stage, ik kom rond een uurtje of half 10 of 10 uur aan op kantoor en ga rond half 7 a 7 uur weer weg, dat is 9 uur dus je zou denken, oh chill dan heeft ze een uur lunchpauze, nah nee in Londen niet!
De werkdruk ligt hoog, de concurrentie is moordend en je haalt snel even lunch op of je hebt lunch meegenomen en peuzelt het lekker op achter je pc'tje. Maar de tijd gaat snel als je elke dag werkt, ik neem de tube naar huis dan zit er een Sainsbury's precies bij de uitgang van het station haal wat eten op, kook het zodra ik thuis ben, iets praktisch zodat dat de volgende dag of me lunch is of een deel ervan in de lunch kan.
Dan is het eten, lunch maken, opruimen, (inmiddels is het nu al 21:00 uur) even serie kijken of skypen en om 22:00 was ik tot nu toe elke avond wel knock-out. Dit zal ook wel te maken hebben met het feit dat alles nieuw is en wennen en gewoon veel om allemaal te verwerken.
De weekenden zijn dus voor leuke dingen!
Maar helaas begon ik vanaf woensdag verkouden te worden, zit ik nu inmiddels propvol en weet ik niet of ik veel ga ondernemen dit weekend behalve in bed liggen kippensoep eten en hopelijk beter voelen!
Achja ik heb nog 20 weken stage over en dus nog 20 weekenden om de rest van Londen(&omgeving) te zien!
Mocht ik nog iets spannends of leuks doen dit weekend, dan volgt er een update!

Love from London!
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Michelle

Voor mijn studie HBO-Rechten ga ik 5 maanden lang stage lopen in Londen, bij Liberal International. Ik zal aan de slag gaan op de afdeling mensenrechten. Naast mijn stage wil ik zoveel mogelijk in en Londen zien en beleven en wil jullie via deze manier op de hoogte houden :)

Actief sinds 08 Maart 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3363

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 15 Augustus 2015

stage in Londen

Landen bezocht: